We wrześniu tego roku Volvo Trucks, rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych 44-tonowych* samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Niektóre z elektrycznych ciężarówek będą również pierwszymi na świecie, zbudowanymi ze stali wolnej od paliw kopalnych.
„Nasza droga do zerowej emisji netto obejmuje zarówno eliminację paliw kopalnych podczas eksploatacji, jak i z czasem, całkowitą wymianę materiałów w naszych produktach na alternatywy od nich wolne i pochodzące z recyklingu” — mówi Jessica Sandström, Senior Vice President of Product Management w Volvo Trucks.
Stal wolna od paliw kopalnych jest produkowana przez szwedzkiego producenta stali SSAB i jest wytwarzana przy użyciu całkowicie nowej technologii wykorzystującej energię elektryczną i wodór wolny od paliw kopalnych. Rezultatem jest znaczne zmniejszenie negatywnego wpływu na klimat, co stanowi ważny krok w kierunku zerowej emisji netto. Wśród klientów, którzy będą użytkowali elektryczne samochody ciężarowe wyprodukowane ze stali wolnej od paliw kopalnych, są Amazon i DFDS oraz, za pośrednictwem firmy transportowej Simon Loos, Unilever.
„W Amazon jesteśmy na dobrej drodze, aby do 2040 r. wszystkie nasze działania miały zerową emisję dwutlenku węgla. Potrzebujemy partnerów takich jak Volvo, aby przeprowadzić tę transformację”, mówi Andreas Marschner, Vice President Transportation Services Europe at Amazon.
„DFDS zobowiązuje się do zielonej transformacji i dostarczania bardziej ekologicznych rozwiązań transportowych i logistycznych. Każdy krok w ekologicznej transformacji logistyki przybliża nas do społeczeństwa wolnego od emisji dwutlenku węgla i dlatego cieszymy się, że niektóre z naszych nowych ciężarówek elektrycznych, które wkrótce zostaną dostarczone, są również produkowane ze stali wolnej od paliw kopalnych”, mówi Niklas Andersson, EVP of DFDS Logistics Division.
Pierwsza stal wyprodukowana z wodoru jest wykorzystywana w podłużnicach ramy elektrycznego samochodu ciężarowego, który jest podstawą podwozia, na którym montowane są wszystkie inne główne elementy. Wraz ze wzrostem dostępności stali wolnej od paliw kopalnych będzie ona również wprowadzana w innych częściach pojazdu.
Obecnie około 30% materiałów w nowym samochodzie ciężarowym Volvo pochodzi z recyklingu. Co więcej, do 90% pojazdu można poddać recyklingowi po zakończeniu jego eksploatacji. Stal wolna od paliw kopalnych będzie ważnym uzupełnieniem tradycyjnej i pochodzącej z recyklingu stali stosowanej w samochodach ciężarowych Volvo.
Volvo Trucks zobowiązuje się do przestrzegania porozumienia paryskiego w sprawie zmian klimatycznych i osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości najpóźniej do 2040 roku.
materiał prasowy
Tagi: ekologia, hutnictwo, motoryzacja, stal, Volvo
Dodaj komentarz