Logo strony
Logo strony
Solaris Urbino 12 hydrogen

Autobusy zasilane wodorem – Solaris i Autosan prezentują swoje konstrukcje
Opublikowano: 24 listopada 2021

Coraz większa presja na ograniczenie zużycia paliw kopalnych sprawia, że technologie wodorowe budzą rosnące zainteresowanie wśród firm i podmiotów zajmujących się przewozami autobusowymi na terenie miast. Również producenci autobusów inwestują w opracowanie nowatorskich konstrukcji umożliwiających przechodzenie na zasilanie wodorowe. Wśród uczestników wyścigu technologicznego znajdują się firmy Solaris i Autosan, które zaprezentowały swoje konstrukcje podczas tegorocznych XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach.

Solaris Urbino 12 hydrogen

Solaris Urbino 12 hydrogen

W październiku 2021 roku w Kielcach Solaris zaprezentował swój nowatorski model Solaris Urbino 12 hydrogen. Premiera autobusu miała miejsce na Globalnym Szczycie Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie w czerwcu 2019 r. Producent podaje, że zasięg pojazdu napędzanego silnikiem elektrycznym czerpiącym energię z ogniw paliwowych wynosi 350 km i jest to najbardziej zaawansowana technologicznie konstrukcja firmy. Jako paliwa użyto sprężonego wodoru, który magazynowany jest w zbiorniku na dachu. Napęd wspomagany jest też baterią

Jak czytamy na stronie internetowej Solaris Bus & Coach: Autobus charakteryzuje się niezwykle niskim poziomem hałasu oraz brakiem wibracji, zaś jedynym produktem reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie wodorowym jest woda. Tankowanie do pełna trwa tylko kilka minut, co zapewni elastyczność operatorom transportu.

Autobus cieszy się rosnącym zainteresowaniem w Polsce i za granicą. Pojazdy mają trafić do Konina już w przyszłym roku. Już natomiast zostały dostarczone do klientów z Niemiec, Włoch i Holandii.

Autosan SANCITY 12LFH

Autosan SANCITY 12LFH

Konstrukcja z Sanoka zakończyła dopiero stadium testów i przeszła do procesu homologacji. Również ten pojazd zasilany jest przy pomocy ogniw paliwowych a zbudowany został na bazie autobusu elektrycznego z rodziny SANCITY. Swoją premierą miał podczas XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, gdzie otrzymał wyróżnienie konkursowe w kategorii Autobusy. Także w tym pojeździe napęd wodorowy wspomagany będzie bateriami.

Konstrukcja z Sanoka ma być odpowiedzią producenta na projekt stworzenia Podkarpackiej Doliny Wodorowej.

zdjęcia: strony producenta 

Tagi: , , , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

zwrot podatku akcyzowego

W jaki sposób rozliczyć zwrot podatku akcyzow...

Zwrot podatku akcyzowego od paliwa stanowi znaczącą ulgę dla firm tran...
wodór odnawialny

Czym wyróżnia się wodór odnawialny?...

Wodór to pierwiastek chemiczny, któr...
Palety Drewniane

Produkcja Palet Drewnianych – Kluczowe Aspekt...

Produkcja palet drewnianych odgrywa kluczową rolę w wielu bran...

Wydarzenia

14-17.05.2023

Międzyzdroje